Anotace studijního programu
Sdružené studium bakalářského studijního programu Fyzika (dvouoborové) je určeno především uchazečům se zájmem o učitelskou přípravu nebo se zájmem zaměřit své studium na fyziku v kombinaci s jiným přírodovědným předmětem a šířeji se profesně profilovat teprve v dalším, magisterském studiu. Obor je zaměřen na získání vzdělání na úrovni obecného základu fyzikálních oborů s případnou profilací podle výběru dalších povinně-volitelných a volitelných předmětů zaměřených na pedagogické a psychologické předměty.
Profil absolventa
Absolvent získá obecné fyzikální vzdělání, případně základy z pedagogicko-psychologických disciplín spolu se zkušenostmi z experimentální a laboratorní práce.
Sdružené studium fyziky je nabízeno zejména uchazečům, kteří po absolvování bakalářského stupně chtějí pokračovat v magisterském studiu učitelství fyziky pro 2. stupeň základních škol nebo pro školy střední. Profil absolventa však počítá i s možností jeho vstupu do praxe a s uplatněním na trhu práce. V případě odchodu do praxe se absolvent – bakalář může uplatnit v oblastech, kde je nezbytné obecné fyzikální vzdělání spolu se základy pedagogicko-psychologických disciplín, nebo kde jsou požadovány znalosti a dovednosti z experimentální či laboratorní práce včetně zpracování dat, kvalifikované obsluhy přístrojů a práce s počítači. Po krátké praxi může absolvent získat kompetence nutné pro kvalitní uplatnění v laboratorních a měřících provozech, firmách, specializovaných laboratořích, či ve vzdělávacích institucích aj.
Základní informace o studijním programu
Název programu | Fyzika pro vzdělávání | Fakulta | Přírodovědecká fakulta | |
Místo | Ústí nad Labem | Typ | bakalářské | |
Číslo oboru/kód | xxx | Forma | prezenční | |
Udělovaný titul | Bc. | Jazyk | Čeština | |
Termín přihlášek | 31. 3. 2025 | Délka studia | 3 | |
Maior/Minor | Biologie pro vzdělávání, Chemie pro vzdělávání, Informatika pro vzdělávání, Matematika pro vzdělávání, Geografie pro vzdělávání, Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání, Tělesná výchova pro vzdělávání |