Anotace studijního programu
Studijní program Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání je určen uchazečům se zájmem o studium filologických věd s profilací do oblasti pedagogicko-psychologické. Absolvent získává vzdělání v oblasti jazykové, kulturní a literární, doplněné o základy oborové didaktiky. Bakalářské studium je cílenou přípravou pro vstup do navazujícího magisterského studia učitelského programu.
Profil absolventa
Absolvent má rozsáhlé vědomosti a dovednosti v odborných základech aprobačního předmětu a dobře se orientuje v základních otázkách pedagogiky a psychologie.
V profilu absolventa jsou akcentovány následující schopnosti a dovednosti:
– znalost anglického jazyka na úrovni zkušeného uživatele C1 až C2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
– informovanost o sociokulturním prostředí anglicky mluvících zemí a schopnost tyto informace předávat;
– vytvoření interkulturních kompetencí; orientace v literatuře;
– znalost lingvistických disciplín (fonetika a fonologie, morfosyntax, lexikologie a sémantika);
– základní orientace v oborové didaktice
V oblasti pedagogiky a psychologie absolvent tohoto programu dosáhne:
– osvojení základních pedagogických kategorií a obecných zákonitostí výchovných procesů;
– osvojení základní psychologické terminologie;
– orientaci v oblasti osvojování cizího jazyka a učení a vnímání anglického jazyka jako vyučovacího předmětu.
Základní informace o studijním programu
Název programu | Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání | Fakulta | Pedagogická fakulta | |
Místo | Ústí nad Labem | Typ | bakalářské | |
Číslo oboru/kód | B0114A300124 | Forma | prezenční | |
Udělovaný titul | Bc. | Jazyk | Čeština | |
Termín přihlášek | 29. 3. 2024 | Délka studia | 3 | |
Maior/Minor | Biologie pro vzdělávání, Fyzika pro vzdělávání, Chemie pro vzdělávání, Informatika pro vzdělávání, Matematika pro vzdělávání, Historie pro vzdělávání, Německý jazyk a literatura pro vzdělávání, Společenské vědy pro vzdělávání, Geografie pro vzdělávání, Český jazyk a literatura pro vzdělávání, Tělesná výchova pro vzdělávání, Hudební výchova pro vzdělávání, Výtvarná výchova pro vzdělávání |