Anotace studijního programu
Cílem studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika je umožnit absolventům se středoškolským vzděláním získat profesní kompetence, znalosti a způsobilosti, specifické odborné znalosti ze širšího spektra předmětů, vztahujících se ke vzdělávání a výchově a připravit je tak na kvalifikované vykonávání činností učitele na 1. stupni základních škol a speciálních školách.
Profil absolventa
Obecné způsobilosti profilu absolventa charakterizují vědomosti a dovednosti potřebné:
– k orientaci v kurikulárních i společenských změnách,
– ke kultivaci všeobecného vzdělání, kultuře mluveného projevu, rozvoji diskursivního myšlení,
– k práci s moderními informačními technologiemi a jejich účelnému využívání při přípravných i realizačních činnostech učitele,
– k podpoře efektivního samostatného studia a získávání informací při studiu s cílem vytvořit základ pro celoživotní vzdělávání.
– k pedagogické reflexi výuky i pedagogické sebereflexi
– ke kvalifikované orientaci v právních otázkách, v právech dítěte a základních svobodách,
– k samostatnému a přiměřeně jazykově správnému jednání ve vzniklé komunikativní situaci v některém z cizích jazyků, k porozumění odbornému textu v tomto jazyce.
Odborná složka profilu absolventa je charakterizována schopností aplikovat získané vědomosti a dovednosti tak, aby mu umožnily kvalifikovaně vést a řídit výchovně vzdělávací proces. Jedná se o komplex vědomostí a intelektuálních i praktických dovedností z oblasti pedagogiky a psychologie, speciální pedagogiky, oborových předmětů a jejich didaktik. Profil absolventa tvoří klíčové kompetence, které mu umožní kvalifikovaně vykonávat profesi učitele základní školy a dále podporují jeho profesní i osobnostní rozvoj.
Základní informace o studijním programu
Název programu | Fakulta | Pedagogická fakulta | ||
Místo | Ústí nad Labem | Typ | magisterské | |
Číslo oboru/kód | M0114A300001 | Forma | kombinovaná | |
Udělovaný titul | Mgr. | Jazyk | Čeština | |
Termín přihlášek | 28. 3. 2025 | Délka studia | 5 |