Anotace studijního programu
Cílem bakalářského studia oboru Ekonomika a management je vybavit studenty znalostmi a měkkými dovednostmi se zaměřením na marketing, management a ekonomiku, a to jak soukromých podniků, tak institucí poskytujících veřejné služby a organizací neziskového sektoru. Student v průběhu studia získá znalosti základů ekonomické teorie, práva, marketingu a managementu, financí, účetnictví a ekonomiky podniků, institucí veřejné správy i neziskových organizací. Bude připraven pro praktickou aplikaci základních kvantitativních i kvalitativních metod, IT dovedností, komunikačních a prezentačních dovedností, bude disponovat aktivní znalostí jednoho cizího jazyka a dovednostmi v oblasti manažerského (vč. personálního) řízení v podnicích, institucích veřejné správy a neziskových organizací. Tomu odpovídá i důraz na úzkou spolupráci s praxí už během studia a na přípravu na samostatné podnikání. V rámci dvou skupin povinně volitelných předmětů (Podnikový management a Veřejný management) bude mít student možnost se již v rámci bakalářského studia zaměřit na oblast, které se bude chtít profesně věnovat a tomu přizpůsobit volbu povinně volitelných a volitelných předmětů, které dále prohlubují znalosti a dovednosti uplatnitelné v profesní praxi.
Profil absolventa
Absolvent bakalářského studia oboru Ekonomika a management bude mít znalost hlavních ekonomických oblastí, konceptů a teorií, bude schopen aktivně využívat základní metody kvalitativní a kvantitativní analýzy, bude metodicky vybaven pro zpracování vlastních odborně zaměřených textů a prezentací, bude schopen vyhledat, uspořádat, interpretovat a aplikovat poznatky a informace pro řešení praktických problémů, bude umět použít analytické a rozhodovací postupy pro řešení problémů a situací v oboru. Absolvent si v rámci nabízených předmětů rovněž osvojí způsoby řešení konfliktů a zásady vyjednávání, principy týmové práce (budování a řízení týmu, rozvoj a motivace jeho členů), strategického, či strukturovaného myšlení a myšlení podle analogií, naučí se samostatnosti a informační gramotnosti (práce se zdroji, či kritické myšlení). Současně bude schopen se samostatně a fundovaně rozhodovat v základních procesech organizací, bude umět plánovat a koordinovat činnost týmů a komunikovat s širším okolím organizace. Výše uvedené znalosti a dovednosti budou absolventi schopni uplatnit v podnicích a institucích výrobní i nevýrobní sféry, v neziskových organizacích a v organizacích poskytujících veřejné služby. Absolventi budou připraveni vykonávat řídicí a správní funkce v nižším a středním managementu velkých a středních firem, v oblasti státní správy a samosprávy i v neziskovém sektoru, budou schopni založit a vést malé firmy. Absolventi mohou působit zejména v ekonomických, finančních, obchodních a marketingových útvarech, na úseku řízení a fundraisingu. Volba jedné ze dvou skupin povinně volitelných předmětů (Podnikový management a Veřejný management) současně umožní absolventům prohloubení znalostí a dovedností s ohledem na profesní dráhu, kterou si v průběhu studia zvolí. Obsah jednotlivých předmětů je mimo jiné i výsledkem diskusí se zástupci aplikačního sektoru, kteří se budou podílet na výuce některých z nich.
Doporučený studijní plán
Základní informace o studijním programu
Název programu | Ekonomika a management | Fakulta | Fakulta sociálně ekonomická | |
Místo | Ústí nad Labem | Typ | bakalářské | |
Číslo oboru/kód | B0311A050019 | Forma | prezenční | |
Udělovaný titul | Bc. | Jazyk | Čeština | |
Termín přihlášek | 30. 4. 2024 | Délka studia | 3 |